Pozitivní přístup ve výuce startuje na 4. ZŠ

Pozitivní přístup ve výuce startuje na 4. ZŠ V posledních měsících se stále více hovoří o tom, jak důležité je mít pozitivní přístup ve výuce. A právě tento přístup je klíčem k úspěchu pro žáky, kteří jsou sociokulturně vyloučeni. S tímto vědomím se šest pedagožek z čtyř základních škol s vysokým podílem sociokulturně vyloučených žáků …

Pozitivní přístup ve výuce startuje na 4. ZŠ Pokračovat ve čtení »

3. Školení VIA – Values In Action

Jaké jsou vaše ctnosti? Na to odpovídá další z testovaných metod projektu Identifikace a rozvoj potenciálu znevýhodněných dětí na ZŠ. Tentokrát se bavíme o metodě VIA Institute on Character, což je zkratka pro Values In Action (silné stránky v akci). Naše skvělé učitelky po školení již ví, jak s metodou začít ve svých třídách a …

3. Školení VIA – Values In Action Pokračovat ve čtení »

1. setkání ohniskové skupiny

Ve čtvrtek 22. září jsme uspořádali ohniskové setkání výzkumných pracovnic z Jihočeské Univerzity a šesti pedagogických pracovnic. Tématem setkání byly hloubkové rozhovory k třem metodám, na které byly pedagožky proškoleny: Tygří svět, VIA a MBTI. Během setkání jsme získali cenné informace o tom, jak pedagožky vnímají trojici zkoumaných metod. Zjistili jsme, že pedagožky jsou z …

1. setkání ohniskové skupiny Pokračovat ve čtení »

Tisková zpráva – Jak odhalit a rozvíjet potenciál žáků při běžné výuce?

Seznamte se s naším novým projektem určeným jak jinak než dětem a jejich pedagogům a rodičům, tentokrát ale zejména romským rodinám, jejichž startovní pozice nejen ve vzdělávání je znevýhodněna řadou faktorů. Zaměřujeme se totiž na to, v čem jsou děti „dobré“. S odvahou. Ne náhodou spolu s včerejší premiérou dokumentu o empatické komunikaci v lišovském kině  jsme se rozhodli …

Tisková zpráva – Jak odhalit a rozvíjet potenciál žáků při běžné výuce? Pokračovat ve čtení »

1. Školení MBTI pro pedagogy

Zkoumání osobnosti MBTI metodou Vůbec prvním školením, které jsme v projektu Identifikace a rozvoj potenciálu znevýhodněných dětí na ZŠ absolvovali bylo několika denní školení na metodu MBTI pro pedagogy. MBTI (Myers-Briggs Type Indicator) je psychologický nástroj, který slouží ke zjištění osobnostních typů u lidí. Tento nástroj byl vytvořen na základě teorií Carl Junga a je …

1. Školení MBTI pro pedagogy Pokračovat ve čtení »

2. Školení Tygří svět

Nástroj pochopení Ten umožňuje pedagogům i rodičům pracovat s individualitou každého dítěte, zároveň nenálepkovat a předcházet šikaně. Celý Tygří svět je o spolupráci a komunikaci. Jeho zakladateli je Kamila a Petr Kopsovi, tvůrci diagnostické metody Životní mapy®, ze které Tygří svět® vychází. V zahraničí jsou metody známy pod pojmem Kops Method®. Pro náš záměr identifikace …

2. Školení Tygří svět Pokračovat ve čtení »

Exkurze do filmového studia rakouského partnera

To bylo tehdy, kdy jsme ještě nosili respirátory a přes hranice do Rakouska se smělo jen s očkováním, nebo s PCR testem. V té době jsme si na sebe upletli bič a naplánovali exkurzi k našemu rakouskému partnerovi Jugendförderungsverein. Plán uspořádat exkurzi pro děti z naší ZŠ zněl sice skvěle, ale měl jeden významný háček. …

Exkurze do filmového studia rakouského partnera Pokračovat ve čtení »

Výzkum: co rodiče dětí na ZŠ nejvíce pálí

Aktuálně provádíme výzkum, který prověří naše domněnky o tom, co rodiče skutečně pálí, a jaký „problém“ máme vyřešit. Jste rodič dětí na ZŠ Zapojte se do tvorby projektu tím, že nám povíte, jak to vidíte vy. 😉 Váš pohled je pro nás moc důležitý! Vyplnění průměrně zabere 7 minut. Jdete do toho s námi?

Rozvoj nadání dítěte

Už vidíš alespoň jedno své nadání?  Panečku, koukni na ten potenciál. Najednou nemusíš chodit spát se strachem, a budit se bez energie. Máš ve své moci rozvoj nadání, které je připraveno se ukázat světu. Čeká na tvé odhodlání, pustit se do práce. Je tu pro tebe, aby se každý den stal výjimečným. Cítíš tu sílu? …

Rozvoj nadání dítěte Pokračovat ve čtení »